Wednesday, August 9, 2017

Solat Kunci Utama Masalah Hidup

1. Orang yang tak solat akan banyak masalah, tidak tenang, cepat marah susah nak terima kenyataan dn selalu nampak salah orang lain.
-Ustaz Azhar Idrus-



2. Walaupun ayah kita penagih dadah sekalipun, bila dia suruh solat, kita sebagai anak WAJIB tunaikannya.
-Ustaz Kazim Elias-

3. Tidak solat punca utama penceraian dalam rumahtangga? "Jaga solat...Insyallah bahagia..."
-Ustaz Don Daniyal-

4. Selalulah Solat berjemaah walau payah macam mana pun, boleh jadi jemaah itu dapat menampung pahala berlipat ganda.
-Datuk Ismail Kamus-

5.Kalau kita sakit jgn takut utk solat , at least kalau mati , mati dalam solat
-Ustaz Haslin Baharin-

6. Selepas solat jangan tergesa-gesa bangun, baca Subhanallah 33, Alhamdulillah 33, Allahuakbar 33, doa kemudian baru bangun”
-Al-Habib Ali Zainal-

7. Kalau orang yang solat pun belum tentu masuk Syurga, apatah lagi orang yang meninggalkannya.
-TG Syeikh Nuruddin Marbu Al-Banjari Al-Makki-

8. Jagalah solat anda. Kerana solat itu adalah hubungan antara Allah dengan hambaNya"
-Sheikh Abdullah Jahaf-

9. Menjaga solat boleh membersihkan dalaman kita. Puasa juga boleh membersihkan jiwa seseorang.
-Ustaz Dasuki Rani-

10. Jgn cakap:"Pergi solat.Kalau tak,masuk api neraka!"Tapi cakap:"Jom solat,Nanti kita masuk SYURGA ALLAH sama2 ya.InsyaAllah
-TG Harun Din-

11. Kalau dalam solat tak dapat ingat Allah, mana mungkin luar solat mampu ingat Allah.
-Ustaz Pahrol-


Rasulullah bersabda,
"Barang siapa menyampaikan  satu ilmu saja dan ada orang yang mengamalkan, maka walaupun yang menyampaikan sudah tiada (meninggal dunia) dia akan tetap memperoleh pahala."

29 comments:

  1. Subhanallah Allhamdulillah... t.kasih atas perkongsian ni

    ReplyDelete
  2. As salam. Solat itu tiang agama. Tunaikan ia tanpa bertangguh. Abam kie folo blog puan, no 103. Tq

    ReplyDelete
  3. Betul...kalau ada masalah atau hati tak tenang, cepat-cepat solat...in sha Allah lega.

    ReplyDelete
  4. solat itu tiang agama. Tak solat , confirm tak boleh masuk syurga

    ReplyDelete
  5. Thanks for this reminder sis!

    ReplyDelete
  6. Thanks for the sharing. ALLAHU, betul sangat2x.
    7. Kalau orang yang solat pun belum tentu masuk Syurga, apatah lagi orang yang meninggalkannya.
    -TG Syeikh Nuruddin Marbu Al-Banjari Al-Makki-

    https://fatihahazanan.blogspot.my

    ReplyDelete
  7. Terima kasih untuk perkongsian ni.

    ReplyDelete
  8. Agree all !
    Macam mana pon, solat kena buat...inshaALLAH, benda baik selalu ada... ujian datang mcm mana pon, solat kena buat....
    sebab kita ni, tetap hamba DIA yg Esa....

    Thanks reminder !

    ReplyDelete
  9. apapun yang kita buat yang penting jangan tinggalkan solat kan ain

    ReplyDelete
    Replies
    1. betul. tq ingatkan. kita kan manusia mudah lupa.

      Delete
  10. Terima kasih ain atas perkongsian ilmu ni..
    Semoga kita sentiasa menjaga solat dan sentiasa solat diawal waktu..

    ReplyDelete

Dah habis baca, komenlah sikit. TQ so much! :)